Praktisk information

Amagerplanen

Julie Abitz er den boligsociale leder og har som ansvarlig for Amagerplanen både det strategiske og økonomiske overblik. Hun er samtidigt bindeled til både KABs og Københavns kommunes boligsociale insdatser.

Amagerplanen arbejder for at styrke børn, unge og voksnes muligheder for job, gode skoleliv, uddannelse og medborgerskab i udvalgte almene boligafdelinger på Amager.

 

Det gør de ansatte gennem lokale og sociale aktiviteter i boligområderne, der også har fokus på tryghed og trivsel.

Amagerplanen arbejder tæt sammen med beboerne samt både kommunale og civile samarbejdspartnere.

 

Der er mange indsatser til alle aldersgrupper, og arrangementer som fællesspisning, der skal styrke naboskabet.

 

De holder til i A-Huset, og der er som regel ansatte i huset på alle hverdagen mellem kl. 9 og 15, der kan besvare spørgsmål, eller også kan beboerne kan møde op og lave en aftale med den relevante ansatte.

 

Deres indsatsområder inkluderer følgende:

 

LEKTIEHJÆLP

SOCIALRÅDGIVNING

ØKONOMISK RÅDGIVNING

MENTORER

UDDANNELSESVEJLEDNING

NABOSKAB

GRØNNE INITIATIVER

TRYGHED

JOB

FRITIDSJOB

DANSKUNDERVISNING

BÆREDYGTIGHED

GENBRUG

MADFÆLLESSKABER

OG MEGET, MEGET MERE...

 

Du kan møde de ansatte på denne hjemmeside: https://www.amagerplanen.dk/mød-de-ansatte

Hjemmesiden bruger cookies

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse og optimere hjemmesiden. Du kan altid slette cookies under dine indstillinger. Læs persondata- og cookiepolitik her.